Mnohé firmy ve svých propagačních materiálech tvrdí, že vše dělají pro lásku k řemeslu, či zkrátka proto, že se jedná o nezanedbatelnou službu pro místní komunitu, ať už se jedná o poskytování zaměstnání či výrobků. O tom, že to v naprosté většině případů nebývá pravda, není třeba hovořit, a to platí i pro malé lokální firmičky.

graf SEO s jednotlivými součástmi
 
Hlavním cílem je zde dosáhnout zisku. A je to logické, koneckonců bez něj by firma zanikla. Na svou existenci si totiž musí vydělat sama, aby přežila na trhu dlouhodobě. Jistě, je možné ji nějaký čas dotovat, avšak i tyto finance se časem vyčerpají.
 
Tím hlavním, co pak firmy ke svému úspěch potřebují, jsou zákazníci. V ideálním případě by si měli zvládnout udržet ty stávající a zároveň lákat stále nové. K tomu slouží nejrůznější marketingové strategie. Ty se obvykle sestávají z několika navzájem se doplňujících metod propagace. Jednou z těch méně známých, alespoň mezi laickou veřejností, avšak často využívaných, je i SEO reklama.
 
Zde se jedná o úpravu internetové stránky firmy tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil její odkaz v seznamu výsledků na některém z prvních míst.

slovní mrak tvořený SEO pojmy
 
To zní jednoduše, avšak jen málokdo skutečně ví u SEO optimalizace jak na to. Je to totiž složitější proces, než by se na první pohled mohlo zdát. V první řadě je nutné provést analýzu klíčových slov, a na to zdaleka ne každý má vybavení.
 
Nepostradatelnou součástí jsou i podpůrné články, kterých je nutné napsat poměrně velké množství za relativně krátkou dobu. A prakticky žádná firma si nemůže dovolit pro tento účel uvolnit tolik svých zaměstnanců, kolik by bylo potřeba.
 
Opomenout nelze ani fakt, že aby tato metoda dosáhla maximálního úspěchu, je nutné, aby byla kvalitně provedena. Není tedy divu, že jsou pro tento účel často najímány specializované firmy. Koneckonců, výsledný efekt za to stojí.